ワシントンセンター(The Washington Center:TWC)は、米国の首都ワシントンDCに拠点を置く非営利団体です。 1975年の創立以来、世界各国から学生を受入れ、実践的インターンシップを提供しています。TWCは、世界でも屈指の国際インターンシップに特化した組織として、以下のような多くの実績と特徴を持っています。

  • 専門分野での実践的なインターンシップ:週4日を標準
  • 40年以上に及ぶインターンシップ・教育プログラムの実績
  • 1996年以降、107ヶ国から延べ3,000人の参加者
  • 140人に及ぶプロフェッショナルスタッフと専門家
  • 毎年1,600人のインターン生と数百人に及ぶセミナー参加者
  • 1,000を超えるインターンシップ提携先
  • 50,000人を超えるグローバル同窓生のネットワーク
  • 400にのぼる総合大学・カレッジや教育機関との提携
  • 多くの刺激的、挑戦的、斬新的なインターンシップ、セミナーの提供
  • 拡充した教育・居住施設: オーデトリアム、ラボ、寮完備

プログラムの特徴

このプログラムは、世界各国から選考された学生が、TWCが提携している団体・機関、民間企業などにおいて、10週間あるいは15週間にわたる実務経験(インターンシップ)を行う実践的、実務的なプログラムです。インターンシップと共に、参加者はTWCが提供する大学レベルの講義を受講します。この講義は、特に将来のグローバル・リーダーに必要な四つの要素LEAD (Leadership, Engagement, Achievement, Development)の修得を目的としています。

プログラム日程

春学期1月下旬ー 5月上旬 15週間
夏学期6月上旬ー 8月上旬 10週間
秋学期9月上旬ー12月中旬 15週間
*上記の各コースに加え、10週間の四半期コースと大学院生コースもあります。

応募

募集人数
若干名
応募資格
  • 年齢18歳以上
  • 大学3,4年生または大学院生
  • TOEFL(Paper base:550以上、Online base:80以上)、またはそれ相当(例:TOEIC 780以上)
  • 総合成績がGPA3.0以上

参加費用 (2015年度)

費用概算は、以下の通りです。

区分プログラム費用JIGコーディネート費
15週間コース13,200ドル程度45,000円
10週間コース10,700ドル程度35,000円

※プログラム費には、申請費、プログラム参加費及び寮費を含みます。また、JGIコーディネート費には、渡航前研修・ガイダンス、申請書類作成支援、選考・ビザ申請インタビュー支援、渡航手続支援などが含まれます。
※渡航費、旅行傷害保険代、ビザ取得費用、日常の食事代、日本国内での交通費などは含まれません。

J-1ビザの取得

このプログラム参加には、TWCがスポンサーとなる交換留学生用J-1ビザが必要です。選考通過後、TWCが発給する書類を基に、アメリカ大使館もしくは領事館で、J-1ビザの申請手続きを行います。

プルーデンシャル財団奨学金

プルーデンシャル財団グローバル市民プログラム(Prudential Foundation Global Citizens Program)では、TWCが提供する春学期及び秋学期のプログラムに参加する日本、中国、韓国、台湾、インド、ブラジル6ヶ国から各学期20名の学生に対し、奨学金を提供しています。奨学金の支給額は一人13,000米ドルで、渡航費、プログラム参加費や寮費の殆どの部分をカバーする内容です。
申込締切は以下の通りです。

  • 2015秋学期:2015年4月10日
  • 2016春学期:未定

主なインターンシップ先

海外からの学生を対象とした代表的なインターンシップ受入れ先は、以下の通りです。
国際関係アムネシティ・インターナショナル、カーネギー平和財団、ウッドロー・ウィルソン国際センター、カナダ 大使館、メキシコ大使館
韓国大使館、国際児童芸術財団、戦略国際問題研究所(CSIS)、米州機構(OAS)、国 防大学、平和部隊、Global Giving、ワン・ワールド
ミレニアム・プロジェクト、ポトマック政策調査研究所、ジョン ズ・ホプキンズ大学保護プロジェクト、YFUインターナショナル・チェンジほか
科学技術・協会世界資源研究、米国科学者連合、全米工学教育協会、建築・工学計画協会、シエラクラブ、北米環境教育協会、米州農業協力協会
関節炎財団、全米生態系協会、全米乳癌連盟、全米精神的健康増進協会、全米州健康機構、社会的責任のための外科医協会
アマゾン環境保護チーム、地球の日ネットワーク、AEPA建築工学P.C.ほか
芸術・提唱・サービス米国議会図書館、スミソニアン博物館、全米文化・開発財団、全米教育協会、地域社会・教育全米カウンシル、国際子供芸術財団
シーザー・チャベス公共憲章、児童動向協会、全米芸術委員会、セントロ・ニーナ‐DCバイリンガル公共チャーター・スクールほか
政治・公共政策民主党(共和党)全国委員会、全米州議会議員連盟、世界政治協会、米国大統領・議会調査センター、下院黒人問題調整部会財団
ヒスパニック系議会公社、ヒスパニック・リーダーシップ協会、州政府カウンシル、3クリック・ソルーション、政治ロビー財団・企業ほか
法律・犯罪関連国際著作権協会、DC法務長官、全米内部告発センター、モンゴメリー郡弁護人事務所、国際虐待根絶・生存者支援センター
世界正義プロジェクト、マナッタ・フェルペ・フィリップス法律事務所、フィルスベリー・ウィンソロップ・ショー・ピットマン法律事務所
民間法律事務所ほか

参加者の感想

  • Ma. Rojarlyn Gaid (’10), Hokkaido University
    Internship: Ayers/Saint/ Gross

    I believe that this internship experience is worthy of academic credit because it really prepares us to engage with the professional world with pro-activeness. Internships are actually the best examples of experiential learning. One may make mistakes but he/she is also someone who was also once an intern. So the teaching-learning cycle from school is extended and the transition from classroom to workroom becomes smoother and more meaningful.

  • Naoyoshi Hatayama (’10), Waseda University
    Internship: Pyramid Atlantic

    My experience at The Washington Center has allowed me to increase my awareness and knowledge of certain issues such as trade policy issue and foreign affairs.One of my highlights while in D.C. was visiting The World Bank. It was a great opportunity to get to know the role of The World Bank in the world. Through the entire program, I have experienced a lot of things and gained a large amount of knowledge that I cannot have on campus or in Japan.The most important thing I learned is the importance of taking initiative. I was required to take initiative in many situations of daily life. I am getting to positively exert my leadership ability little by little and I need to keep the attitude of taking initiative and being active in leading by example. In addition, I was required to make clear my values in order for me to make decisions in each situation. I have never thought about my values seriously like this, so I got to know more about who I am.

  • Seira Nakayama (’10), Tokai University
    Internship: LTL Strategies

    I had the general ideas of international development and had interests in many issues before living in Washington, D.C.I now have confidence in what I learned as a student and have been doing as an intern. During my internship, I assisted the Business Development Manager with opportunity identification, responding to notices from governments and businesses,building partnerships, marketing efforts and research. I learned business and global issues by engaging in a real job experience.My free time after work and on weekends was full of satisfaction, too. I had many opportunities to explore the capital, to network with professionals, and to enjoy my life in D.C.

  • Shinichi Tatebayashi (’11), Tokai University
    Internship: American Councils for International Education

    I believe this program had a comprehensive and profound effect on how I view the purpose and trajectory of my career path. My internship at the ACIE has nurtured me professionally and equipped me not only with skills but also with a work ethic that will impact me for many years to come.I have grown academically in perspective and understanding concerning the foundation of my field. The knowledge and wisdom I will take from my professor and classmates continues to shape the foundation of my perspectives. I believe, however, that civic engagement and opportunity within TWC and Washington, D.C. has challenged and ultimately refined how I view myself as a leader and how I would like to effect change. I would like to express my gratitude to the Prudential Foundation and The Washington Center for this life-changing opportunity.

  • Shun Fujioka (’12), Saitama University
    Internship Site: Woodrow Wilson Center for International Scholars

    All of these experiences could not be occurred if I had stayed in Japan. My “only-in-D.C.” experience was that I could meet a lot of Japanese who chose to work outside Japan and I could get more thoughtful insights from them not only about the work but the life. I realized that work is not just earning money but to do make a change or an impact on society.

  • Aiko Norita (’13), University of Tsukuba
    Internship Site: Global Giving Foundation

    During The Washington Center program, I took the International Business course once a week. The professor works for DHL and he knows how the actual international economic world works. It was my first time to meet a professor who does not focus only on theories but actually engage in the current business field. He gave us the idea of how to combine the academic field of international relations, which is my field, and the actual business world. In addition to the internship and course, I have been inspired by my fellow prudential program students. They are representing each of their countries and have ambition to change the world. Discussing and sharing each country’s perspective made me think that the global world is spread just in front of me. They are highly motivated and it was an honor for me to spend time together to understand each other. Looking back to my country, now students are getting conservative with less motivation to study abroad. I would definitely share my experience here with my friends and future co-workers and would like to inspire others to learn at globally united field. It is said that Washington, D.C. is full of opportunity to meet with people and network. While it is true, I can even say that spending my time together with other 19 students from 6 countries were also the best moments that I could ever have.

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